27 lipca

Co powinien bloger? Cz. 2

W poprzedniej części dowiedzieliście się, w jakim edytorze najlepiej pisać posty na bloga oraz jaki system komentarzy wybrać. Dzisiaj rozłożymy na czynniki pierwsze kolejne blogowe aktywności i narzędzia do nich przydatne bądź niezbędne.

bloger robi selfie

E-mail

No tak, teoretycznie to wystarczy jakaś tam darmowa poczta i przeglądarka… No i ja w taki właśnie sposób sobie korzystałam. Na dłuższą metę jest to jednak bardzo niewygodne. Próbowaliście kiedyś ustawić ładne podpisy w poczcie w przeglądarce? No właśnie. 

Dlatego...

Microsoft Outlook
Moim zdaniem niezbędny. Podepniecie kilka skrzynek pocztowych, w tym także blogową. W każdej chwili możecie wybrać, z której odpiszecie na otrzymane wiadomości.

Ustawicie też profesjonalny podpis z grafiką i linkami, który się będzie automatycznie dodawał do Waszych maili i odpowiedzi na maile.

Odrobina profesjonalizmu
I jeszcze jedno, skoro już jesteśmy przy poczcie: adres mailowy z nazwą Waszego bloga w domenie. Albo przynajmniej w nazwie użytkownika – bylebyście nie pisali z majeczka1286289289@wp.pl czy też dupadupa@gmail.com, bo reklamodawcy pouciekają :-) 

Szczególnie zwracajcie na to uwagę przy odpisywaniu na maile z telefonu - święta nie jestem i nieraz zdarzyło mi się nie z tego adresu, co trzeba, dlatego mówię. Teraz mam zasadę, że za pierwszym razem zawsze odpisuję z Outlooka, żeby była stopka, i wszystko tak bardziej pro.

No i właśnie, mail na telefonie? Ja korzystam, czasem ułatwia mi działanie. Na dłuższą metę jednak wolę korzystać na komputerze – tak jest szybciej i wygodniej.

Promocja

Czyli Facebook i bot na Instagramie zostawiający przypadkowe komentarze? Niekoniecznie. Social mediów nie brakuje i wszystko zależy od tego, jaki macie profil bloga i gdzie najłatwiej będzie Wam go promować. Jeśli głównie chodzi o pisanie i wiedzę, to raczej Twitter. Jeśli o ładne zdjęcia, stylizacje, poradniki, jak fotografować, gotowanie czy DIY - zdecydowanie Instagram. A u mnie wygląda to tak:

Facebook
Dobry do dłuższych wpisów na luzie, które na bloga są jeszcze trochę za krótkie. Doceniam szybkie reakcje, które można tam otrzymać. Zaobserwuj mnie: Pomysłowa na Facebooku.

Instagram
Zdjęcia i czasem dłuższe opisy, do pooglądania i poczytania. Instastory czasem też dodaję, ale nie w ilościach hurtowych, jak co niektórzy. Zdarza mi się robić live'y - fajna sprawa, ale prawda jest taka, że nie mam na to czasu :-) Bota też nie, ale jego mieć nie zamierzam. 

Nie korzystam też z automatycznych wiadomości do nowych obserwatorów - tylko w ostatnim czasie dostałam propozycję zarabiania w Internecie, zostania ambasadorką jakichś zegarków, skorzystania z kursu motywacyjnego, a nawet  - dołączenia  do iluminatów. Żadną propozycją zainteresowana nie byłam, a kierowanie ich do wszystkich jak leci, to jakaś pomyłka.

Na Instagramie znajdziesz mnie jako pomy.slowa.

Bloglovin’
Najlepszy sposób na blogową prasówkę i bycie na bieżąco. Głównie obserwuję blogi, ale swój też dodałam, dzięki czemu widzicie, kiedy pojawił się na nim nowy wpis.

Google
No, bardziej mam tu na myśli obserwowanie w Bloggerze. Dla mnie niewygodne, ale dodanie linku zajęło mi 10 sekund, więc jeśli ktoś lubi, to zapraszam.

Twitter
Tutaj działam od początku roku. Miałam wiele podejść i zniechęcał mnie zawsze nadmiar polityki, ale to tutaj najłatwiej jest mi się wyżyć, gdy mam treści za krótkie do publikowania na blogu czy też fanpage’u. No i wreszcie rozkminiłam to miejsce, i wiem, co na nim robić, żeby przybywało nowych odbiorców. 

Na pewno odpada traktowanie go jako śmietnika na linki - i bardzo mnie boli, gdy inni, nawet znani blogerzy używają TT wyłącznie do wrzucania automatycznych linków do swoich wpisów, i nic poza tym. U mnie za to dzieje się dużo i warto mnie zaobserwować ;-)

Inne portale
Czy coś do tego można jeszcze dodać? Jasne. Mamy przecież jeszcze Snapchat, Vero, Minds… ale sama ich nie sprawdzałam, więc pozostawiam to Wam ;-)

Komentowanie z głową
Aha, no i w temacie promocji pamiętajcie też o koncie Disqus (bo komentując u innych, promujecie się również) oraz uzupełnianiu danych w komentarzach Blogger i Wordpress (koniecznie URL strony w przeznaczonej do tego rubryce!). 

I nie wrzucajcie komentarzy-syfów typu "super wpis!", "fajnie, zapraszam do mnie! [link w treści komentarza]", bo tego nikt poważnie już nie traktuje.

Monitoring Internetu i social media

Kiedy promujesz się w internecie, zaczynają o Tobie mówić. Tu ktoś poleci Twój wpis, tu ktoś inny zachęci do śledzenia Twoich social mediów. Warto wtedy zareagować, odpowiedzieć na komentarze i podziękować za wzmiankę. Tylko... jak ją znaleźć? Przeszukiwanie Google trwałoby wieki...

Jest prostszy sposób: Brand24. Wystarczy jedynie założyć konto w serwisie i pierwszy projekt. Na stronie serwisu znajdziesz też całą masę przydatnych materiałów, dzięki którym na maksa wykorzystasz możliwości narzędzia. Dodaj swój blog i bądź na bieżąco. Wierz mi, to robi wrażenie, kiedy odzywasz się pod takim poleceniem niemal natychmiast.

Pozycjonowanie i darmowe zdjęcia

O tym najdokładniej napisałam Wam we wpisie Narzędzia copywritera przydatne dla blogera, więc zapraszam tam.

Fotografowanie i obróbka zdjęć

U mnie jest prosto: w tej chwili smartfon (ASUS Zenfone 4) lub rzadziej aparat (Nikon S33), a potem GIMP. Zdjęcia na Instagram edytuję bezpośrednio w edytorze na smartfonie, czasem w Snapseed i oczywiście za pomocą filtrów na Instagramie. I tyle w temacie.

Ogólnie, u mnie własnych zdjęć jest mało. Ostatnio obrobiłam hurtem 23 sztuki w GIMP-ie do wpisów o Bullet Journal. Czasami można, ale fanką nie jestem, dlatego na co dzień wybieram fotki z banków. I ciągle śmieszą mnie komentarze „Wspaniałe zdjęcia!”. Chyba zacznę odsyłać do ich źródła w takim przypadku ;-)

Zarabianie na blogu

Co prawda, wciąż istnieją tacy blogerzy, którzy piszą wyłącznie dla przyjemności. Ale zarabianie na blogu to też przyjemność, uwierz mi. A jak zarabiać? Na współpracy, własnych produktach i afiliacji. Tylko że... propozycje współpracy zaczynają się pojawiać dopiero z czasem i niekoniecznie regularnie. Szkoda tracić ten czas pomiędzy nimi. W końcu na blogu możesz też zarabiać na własnych produktach albo na afiliacji.

Afiliacja jest bardzo w porządku. Ile razy coś polecasz swoim czytelnikom? Kosmetyki, gadżety, książki czy pomysły na prezenty... I teraz możesz na tym także zarabiać. Ja sama korzystam z tego serwisu. Jest wyjątkowo przemyślany, a generowanie linków - bajecznie proste. Znajdziesz w nim zarówno księgarnie internetowe, jak i programy partnerskie cenionych blogerów. Możesz więc polecać co tylko zechcesz - a zarobki potrafią być bardzo przyjemne. Dołącz, wygeneruj linki i dodaj je do swoich wpisów.

Nie czekaj i sprawdź. Zacznij zarabiać na swoim blogu.

A co Waszym zdaniem powinien bloger? Co byście dodali?

Obserwuj mój blog lifestylowy na:
Photobucket    Photobucket    Photobucket
Copyright © Blog lifestylowy - Pomysłowa , Blogger