15 czerwca

Mój nowy Bullet Journal – co się zmieniło? Kolekcje

Prawda jest taka, że używam nowego notesu już od lutego. Chciałam się nim jak najszybciej pochwalić, jednak zima to dość kiepska pora na robienie zdjęć. Dałam sobie więc trochę czasu, w którym też całkiem nieźle wyklarował się kształt mojego BuJo. To dobry moment, by podzielić się z Wami tym, co nowego.

Bullet Journal

Być może ktoś z Was pomyślał sobie teraz, że to już ostateczny kształt mojego Bullet Journal. Ja natomiast myślę, że nie i że taki moment nie nastąpi. W pełni korzystam z elastyczności, jaką mi daje ten system planowania. Kiedyś zdawało mi się, że muszę tylko znaleźć „swój” układ. Teraz wiem, że lubię co jakiś czas go zmienić, gdy mi się już znudzi. Cóż, dzięki temu na pewno będę miała o czym pisać na blogu!


Co znajduje się w moim nowym notesie?

Stałe elementy:

  • Strona tytułowa
  • Indeks
  • Future log

Kolekcje:

  • Statystyki bloga i Instagrama
  • Pomysły na posty
  • Wygrane konkursy

Planer:

  • Kalendarz skrócony (półroczny)
  • Planery miesięczne
  • Planery tygodniowe

Wszystkie te elementy opiszę i pokażę Wam na blogu. Zacznijmy jednak od początku - od stałych elementów i kolekcji.

Strona tytułowa


Nie mam czasu na jakieś specjalne rysowanie, dlatego jest stosunkowo prosta. Oczywiście, że machnęłam się z datą. Pierwsze dwa miesiące roku zajmuje mi zawsze nauczenie się, że zmieniła się ostatnia cyferka ;-)

Bullet Journal - karta tytułowa

Indeks

W poprzednim BuJo niemalże go nie używałam. W tym już prawie też – ot, wypełniłam na początku, a potem w ogóle nie ruszałam. Dopiero ostatnio przeczytałam u kogoś, że rezygnuje z indeksu z tych samych powodów – i jakoś tak zaczęłam go na nowo uzupełniać.

Bullet Journal - indeks i spis treści

Future log

Standardowo – służy mi do zapisywania bardziej odległych planów, które powstają, zanim zdążę stworzyć planery miesięczne. Szczerze, to używam go od przypadku do przypadku, bo zazwyczaj planuję z maksymalnie miesięcznym wyprzedzeniem. Lubię jednak tę część mojego Bullet Journal i raczej z niej nie zrezygnuję.

Bullet Journal - future log

Kolekcje

Te u mnie powstają od przypadku do przypadku. Zazwyczaj staram się je tworzyć na końcu planera, żeby nie robić zamieszania wśród planerów miesięcznych – jednak nie zawsze tak pięknie to wychodzi.

Statystyki
Moim zdaniem niezbędna dla blogera kolekcja. Nic tak nie motywuje, jak comiesięczne uzupełnianie kratek o coraz ładniejsze wyniki. Pozwala to także wyciągnąć wnioski – czy np. publikowałam za mało, czy odpowiednio dużo treści. Ta kolekcja jest ze mną od samego początku mojego BuJo, przy czym dopiero teraz wygląda tak, jakbym chciała.

Bullet Journal dla blogera - blogowe statystyki


Pomysły na posty
Te najczęściej zapisuję w Evernote lub w codziennym notesie do bazgrania. Dopiero później lądują w moim BuJo. Nie zmienia to jednak faktu, że takie luźne zapisywanie ułatwia mi później planowanie postów na bloga. Nie, żebym jakoś specjalnie to rozkminiała – ale zawsze dzięki temu mam w głowie jakiś pomysł i rzadko się zdarza sytuacja, że siadam do komputera i nie wiem, o czym pisać.

Bullet Journal dla blogera - pomysły na wpisy


Wygrane konkursy
Teraz nie biorę udziału w zbyt wielu konkursach, a już na pewno nie w tylu, co na początku tego roku. Nie zmienia to jednak faktu, że miło czasem zerknąć na tę kartę i zobaczyć swoje sukcesy tak czarno na białym. Zapisuję zazwyczaj, co wygrałam i ile było warte. I tak, bazgram przy tym straszliwie ;-)

Bullet Journal - kolekcja do zapisywania wygranych konkursów


Jesteście ciekawi reszty mojego planera? W takim razie zapraszam Was na kolejny wpis, w którym pokażę, jak wygląda u mnie planowanie miesiąca oraz tygodni.

Zobacz moje pozostałe posty na temat Bullet Journal:

Jak planuję miesiąc w Bullet Journal?


Ile kosztuje Bullet Journal? Notes w kropki i inne akcesoria do BuJo


7 błędów w Bullet Journal, które popełniałam


Jak Wam się podoba mój planer? Korzystacie też z Bullet Journal? A może zamierzacie zacząć?

instagram copywritera



Obserwuj mój blog lifestylowy na:
Photobucket    Photobucket    Photobucket
Copyright © Blog lifestylowy - Pomysłowa , Blogger