09 czerwca

Charakterystyka informatyka czyli dział IT

Spontanicznie wpadłam na pomysł, że przybliżę Wam nieco niektóre (a może i z czasem wszystkie) działy w firmach i stanowiska, z jakimi się spotkałam. Z góry zastrzegam, że treść wymyśla Gremlin. Ja tu tylko piszę...

dział IT

Dział IT


Mówi się, że kiedy wszyscy wiedzą wszystko, ale nic nie działa, to jest teoria. Kiedy wszystko działa, ale nikt nie wie dlaczego - to jest praktyka. W tym dziale łączy się teorię z praktyką. Tu nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.




Dział IT zazwyczaj bardzo łatwo rozpoznać wśród innych działów. Tylko oni wiedzą, co jest passé. Ci bardziej uświadomieni informatycy ubierają się modnie - na przykład tak. Pozostali typowo: flanelowa koszula, geekowski T-shirt, okulary. Jeśli widzicie zatem pięciu chłopa we flanelowych koszulach, którzy niosą jakąś dużą metalową skrzynię - możecie być pewni, że jest to dział IT, który niesie szafę serwerową.

Posługują się także trudnym językiem, który zazwyczaj trzeba tłumaczyć na polski. Jakieś bagi, dema, ficzery, ceesesy i inne takie. Po przetłumaczeniu większość zdań znaczy: Nie da się, co należy rozumieć jako Nie chce nam się.

Są raczej małomówni. Tylko czasami zdarzają im się brawurowo długie wypowiedzi. Najdłuższe zdanie, jakie niedawno usłyszałam od informatyka, brzmiało: Jeśli wdrożymy tę funkcjonalność, to będzie działać... ale pozostałe przestaną. Znaczyło: Naprawdę bardzo nam się nie chce...

Obserwuj mój blog lifestylowy na:
Photobucket    Photobucket    Photobucket
Copyright © Blog lifestylowy - Pomysłowa , Blogger