24 listopada

Copywriter, który pisze z błędami?

Czy copywriterzy popełniają błędy? Oczywiście, że... tak. A czy w ogóle mają prawo je robić? Myślę, że każdy ma. Także ludzie, którzy zarabiają na znajomości języka i na sprawnym posługiwaniu się nim. Ważne jest tylko to, by nad sobą pracować i dokształcać się na bieżąco. Dlatego dzisiaj się spowiadam i przytoczę Wam kilka wyrażeń, które sprawiały mi problem - żeby Wam już nie nie sprawiały. Czytajcie dalej.

pisanie

Jakich błędów nie powinien popełniać copywriter?

Przede wszystkim świadomych. Jeśli wiem, że coś jest błędem, ktoś mi zwrócił uwagę milion razy, a ja nadal tak mówię/piszę, to słabo. No chyba że jest to celowy zabieg albo cytat.





Poza tym copywriter absolutnie nie powinien używać brzydkich słów.





Ten pan raczej nie jest copywriterem :-)

A jakie błędy ja popełniałam?

1. ... tak że nawet mnie zdarza się napisać coś z błędem


Największy problem sprawiało mi "tak że". Uparcie pisałam "także...". 

Np. Idę do sklepu, także tak że kupię mleko.

Błąd: Idę dziś do sklepu, także kupię mleko = Idę do sklepu, również kupię mleko. (także = również)

Prawda, że brzmi co najmniej głupio?

Powinno być: Idę dziś do sklepu, tak że kupię mleko. = Idę do sklepu, więc kupię mleko. (tak że = więc)

Nie rozdzielamy przecinkiem tak i że.

2. ... szczególnie że nie jestem alfą, ani romeo


Znacznie częściej zdarza mi się używać ponadprogramowych przecinków niż o nich zapominać. Zawsze mam jakieś w zapasie ;-)

Bardzo konsekwentnie stawiałam je (niepotrzebnie) w spójnikach złożonych: szczególnie że, mimo że, chyba że/no chyba że albo po poza tym lub oprócz tego. Szczególnie na początku zdania. Language Tool równie uparcie mi podkreślało te błędy i w końcu się nauczyłam.

3. ... "na co dzień" też można źle napisać


To mi się często zdarzało, gdy poprawiałam tekst poza Wordem i nie mogłam korzystać z podkreślenia błędów. Wtedy właśnie pisałam "na codzień" zamiast "na co dzień". Ba! Przez pół życia byłam przekonana, że piszę to poprawnie, i nie wiem w sumie, czy coś się zmieniło, czy tylko ja to sobie źle zapamiętałam ;-)

Nie popełniajcie moich błędów! Ani na co dzień, ani od święta ;-)

Czy można uniknąć pisania z błędami? Jasne, że tak. Tutaj zdradzam Wam kilka wskazówek:

Jak pisać bez błędów? 6 sposobów copywritera


A Wam jakie błędy zdarzają się najczęściej?

Psssst! Chcesz nauczyć się pisać dobrej jakości teksty i zarabiać w internecie?



Sprawdź pozostałe serwisy, które polecam do zarabiania na pisaniu:




Obserwuj mój blog lifestylowy na:
Photobucket    Photobucket    Photobucket

Copyright © Blog lifestylowy - Pomysłowa , Blogger