12 sierpnia

8 lekcji z życia


Zainspirowało mnie wyzwanie, w którym należało z każdego dnia wyciągnąć jakąś lekcję. I w zeszłą niedzielę, gdy zerkałam jednym okiem na film, Kung Fu Panda 2, usłyszałam słowa, które były skierowane tak całkiem do mnie i wiem, że ten film oglądałam tylko dla tych słów. To mnie skłoniło do rozpoczęcia tygodnia, w trakcie którego będę zapisywać tego typu cytaty, lub własne wnioski, wyciągnięte z różnych sytuacji. Stworzyłam sobie w zeszłym miesiącu taki "Rozwojownik", w którym robię ćwiczenia Ani lub takie, które same mi przyjdą do głowy. Ten zeszyt to zapis mojego rozwoju i zmiany życia na lepsze. W nim też zapisuję codziennie powody do wdzięczności, o czym już Wam pisałam, że bardzo szybko sprawiło, że moje życie jest fajniejsze.




A dziś podzielę się z Wami zapiskami z tego tygodnia,w trakcie którego starałam się wyciągać wnioski z różnych sytuacji. Wierzę, że wśród tych lekcji może być coś, co ktoś z Was też potrzebuje usłyszeć. Miało być jak u Ani, 7 dni, 7 lekcji, ale jakoś tak wyszło, że wczoraj jeszcze dopisałam jedną :-)

Zły początek to tylko początek.
Ważny jest ciąg dalszy, który sam piszesz.
To właśnie ten tekst z filmu, który mnie urzekł, bo jest niesamowicie trafny. Nieważne, skąd startujesz - ważne, żebyś w końcu rozwinął skrzydła. A ten film pokazuje też, że jak masz marzenie i podejmujesz działania, by je spełniać, spełnisz je.

Uśmiech pomaga zwalczyć gniew
i pozwala przeżyć miłe chwile, zamiast złych.
Spróbujcie. To akurat wniosek z zastosowania zasady, którą sobie narzuciłam w wyzwaniu :-)

Zostawianie pewnych rzeczy na ostatnią chwilę generuje często różne atrakcyjne zwroty akcji.
Wiecie, odkładacie realizację zlecenia na godzinę przed, a tu nagle internet Wam siada, prądu brakuje i wyskakuje jakiś dziwny błąd w Wordzie :-D Co prawda, moja sytuacja, która naprowadziła mnie na ten wniosek, była nieco inna, ale raczej zbyt osobista, żeby się nią dzielić. Poza tym, ten przykład jest lepszy, bardziej wyraźny :-)

Cierpliwość popłaca.
Jeśli potrzebujesz jakiejś rzeczy, a są w mało korzystnych cenach, poczekaj. W pewnym momencie pojawi się świetna okazja, na którą czekałeś.
Myślę, że to dotyczy wielu różnych rzeczy - nie zadowalaj się byle czym, tylko poczekaj, aż trafisz na to, o czym marzysz. Ja tak miałam z krzesłem do biurka - chciałam już od dawna kupić jakieś fajne, obrotowe, ale używane. Miałam konkretną wizję, jak ma wyglądać i chciałam wydać max. 50 zł. Niestety, ilekroć zaglądałam na olx, w moim mieście były co najmniej dwukrotnie droższe. Ostatnio spontanicznie zajrzałam na portal i znalazłam. Dokładnie takie, jak chciałam, za 49 zł. A w portfelu od kilku dni nosiłam 50 zł (choć rzadko noszę gotówkę) i już miałam je wrzucić do skarbonki, żeby nie kusiło. Ba, nawet miałam wtedy u siebie auto, więc mogłam spokojnie sobie przywieźć to krzesło. Widzicie - wszystko ułożyło się tak, żebym miała dokładnie to, co chciałam. Ostatnio coraz częściej widzę w swoim życiu, że jeśli coś mi jest potrzebne, przychodzi do mnie samo, w formie odpowiedniej okazji. Dlaczego? Bo w to po prostu wierzę :-)

Jeśli w to wierzysz, wszystko, czego ci potrzeba, przychodzi do ciebie samo.
Musisz doceniać bardziej swoje talenty
Zwłaszcza, gdy inni je doceniają.
Pisałam Wam już o tym w przeglądzie tygodnia. Pracuję nad tym :-)

Odbiór różnych rzeczy zależy od twojego nastawienia.
Jak nastawisz się, że film na który idziesz, jest OK, będzie OK. Jak nastawisz się, że którejś postaci nie polubisz, to nie polubisz. W życiu też to tak działa.

Nigdy nie jest się za starym na uśmiech i wygłupy. Tak naprawdę to tak długo jesteś młody, jak długo potrafisz się śmiać  i wygłupiać.

Zwłaszcza w towarzystwie najbliższych. To wspólny śmiech powoduje, że czujemy się sobie bliżsi i mamy więcej radości z życia. Sprawdzone i potwierdzam :-)


A może Wy też macie jakieś ciekawe wnioski, które wyciągnęliście z życia? Albo zamierzacie podjąć to samo wyzwanie? Zapraszam i dajcie oczywiście znać :-)

Obserwuj mój blog lifestylowy na:
Photobucket    Photobucket    Photobucket

Copyright © Blog lifestylowy - Pomysłowa , Blogger